Výpis článků

Home Staging

Dnes již nikdo nepochybuje o tom, že šaty dělají člověka. Když se chystáme na pracovní pohovor, do divadla, na rande, vždy se snažíme vypadat co nejlépe a
reprezentativně. Snažíme se udělat dobrý dojem a vlastně tak prodáváme sami sebe – nejen to, co umíme, víme, ale i to, jak vypadáme. Stejné je to i s prodejem a koupí nemovitostí. Pokud chceme co nejlépe prodat nebo pronajmout naši nemovitost, měli bychom se ji také snažit připravit do reprezentativní podoby, aby oslovila co nejvíce potenciálních kupců.

K úpravě takových nemovitostí nám může pomoci metoda, která je u nás relativně mladá, tzv. Home Staging. Home Staging vzniknul jako samostatná služba v USA v pol. 70. let 20. století. Postupně se rozšířil a stal se velmi populární i v zemích západní Evropy. „Když prodáváme nemovitost, chceme její prodej zrealizovat v co nejkratším čase za co nejvyšší cenu. K tomu by měl dopomoci právě Home Staging.“ říká Ing.arch. Eva Kotková, stager společnosti FIENZZA design. Z této drobné investice mají nakonec prospěch všechny zúčastněné strany. Majitel prodá svou nemovitost za větší cenu a najde kupujícího v kratší době, realitní kancelář dokáže najít rychleji klienta a kupující snáze najde bydlení svých snů. Investice do Home Stagingu se tak rychle vrátí. 

Této služby lze využít nejen při prodeji a pronájmu domů a bytů, ale i komerčních prostor, restaurací, úřadů, wellness center apod. Je dokázáno, že zařízené byty se prodávají snadněji než byty zcela prázdné, proto Home Stagingu také hojně využívají developerské firmy pro prodej vzorových bytů. Pro úpravu nemovitosti home stager využívá především vybavení, které se v dané domácnosti nachází. Nenutí Vás investovat do rekonstrukcí, nakupovat nový nábytek,
předělávat rozvody apod. Pouze zaranžuje daný prostor tak, aby co nejvíce vynikl, aby si kupující dokázal představit, že tento prostor je přesně ten, v jakém by se cítil dobře. Dobrý home stager by měl svými zásahy nejlepší vlastnosti domu co nejvíce zvýraznit a nejhorší minimalizovat. V žádném případě se však nesnaží maskovat skryté vady nemovitosti, jako je například narušená statika apod.  

Upravený prostor by měl působit odosobněně a neměl by se v něm promítat vkus současného majitele. Měl by se prezentovat jako prostor určený klientovi, ale neměl by působit sterilně a studeně. Upravený interiér by měl být nakonec také profesionálně nafocen a prezentován právě těmito fotografiemi. I osobní prohlídka zanechá v potencionálním klientovi dojmy, proto by měla být nemovitost připravena i na návštěvu klienta. Lidé si chtějí umět představit, jak by se jim v daném místě bydlelo. Stejně jako vizážista Vám dokáže poradit, jaké barvy se k Vám nejlépe hodí a jaké oblečení nebo sestřih vlasů nejlépe podtrhne Vaši osobnost, tak i home stager dokáže vyzvednout kvality nabízeného prostoru tak, aby zanechal opravdu dobrý dojem u klientů.